Contoh Karangan Aku Se

1Kamu sedang menunggu sahabat kamu Azrin di sebuah stesen bas. Tuanku seorang budak lelaki yang comel.


Contoh Karangan Aku Sebuah Layang Layang Google Search

Aku juga perlu dikumur dengan pencuci mulut yang berflorida.

. Aku sebuah jam. Tugasku adalah menggigit dan memotong. Aku dan kawan-kawanku yang lain telah dipamerkan di sebuah kedai yang terletak di Taman Tun Dr.

Ramai pelanggan yang datang melihat aku. Aku memang telah terbiasa masing-masing liburan sekolah aku memilih guna menemani nenek ku. Bentuk badanku bulat dan panjang.

Badan aku berwarna hitam. Aku juga mempunyai kawan-kawan yang lain untuk membolehkan aku berfungsi. Panjang cerita kamu mestilah tidak kurang daripada 80 patah perkataan dan tidak melebihi 120 patah perkataan.

Karangan narasi karangan deskripsi. Jangan terlalu ghairah mereka-reka cerita yang terlalu banyak khayalan kerana ini akan menyebabkan kamu tidak dapat menyampaikan maksud dengan jelas. Lengkapkan cerita di atas.

Mataku cuma bilah tajam penunjuk angka. Aku paling gembira saat liburan datang sebab aku dapat mendatangi nenek ku di desa. Akhiri karangan dengan ayat berikut.

Aku dilahirkan di sebuah kilang televisyen Panasonic di Shah Alam. Kegunaan untuk memudahkan manusia. Karangan narasi yaitu sebuah karangan yang berisikan tentang rangkaian kejadian yang terjadi dalam satu waktu.

Aku dilahirkan di sebuah kilang alat tulis Pilot yang terkenal di negeri Melaka. Aku dicipta untuk membolehkan manusia menonton berita cerita dan sebagainya. Liburan sekolah adalah hari-hari yang paling aku tunggu masing-masing 6 bulan sekali.

Contoh Karangan Bahasa Inggeris Mudah Simple English Essays Soalan Peperiksaan Percubaan Bahasa Inggeris UPSR Jawapan. Sebagian besar penduduk terkonsentrasi di Jawa yang hanya mewakili 7 dari total wilayah Indonesia. Ceritakan dengan apa yang telah berlaku.

Pada suatu hariseorang pemuda telah datang ke kedai bukuPemuda itu membelek-belek muka surat akuSelepas berpuas hatipemuda itu membeli aku dengan harga. Aku diperbuat daripada kulit yang berkualitin tinggi. Setelah aku tiba di Negeri Kedah aku telah di hantar ke sebuah kedai buku di Sungai Petani dengan sebuah lori.

Diperbuat daripada besi kaca dan getah. Contoh karangan 1. Aku dibuat di sebuah kilang besi waja yang tidak besar.

Aku amat menyesal Jiran anda seorang pekebun sayur. Aku Sebatang pen berjenama Pilot. Selepas itu tuanku membawaku pulang ke rumahnya.

Fahamkan tema atau cerita yang hendak ditulis. IsmailSelepas aku tiba di kedai itu seorang pemuda telah menampal harga di badanku. Badanku berwarna merah gelap.

Pak Hasim jiran saya. Dalam perjalanan pulang di bawah mentari nan jingga. Aku sebuah komputerNama aku Acer.

Aku sepasang kasut bola sepak. Contoh karangan laporan upsr - Contoh Karangan Ciri-ciri Pelajar Cemerlang Mudah dan terbaik. Selepas aku diperiksa aku dimasukkan ke dalam sebuah kotak.

Karangan narasi pada umumnya membahas tentang suatu peristiwa tertentu. Negara asal aku ialah Perancis. Nama aku ialah Charlie.

Berikut inilah contoh-contoh karangan dalam bentuk macam-macamnya yaitu sebagai berikut. Badanku terdiri daripada besi waja getah asli kaca dan plastik. Badanku berbentuk leper dan kebanyakan bahagian badan ku diperbuat daripada plastik.

Setelah lama aku di kedai itu aku telah dibeli oleh budak perempuan dengan harga RM 070. Aku adalah sebatang gigi kacip. Apabila badanku telah siap dibuat aku disebut basikal.

Aku sebuah alat jalur lebar atau modem mudah alih. Aku berjanji tidak akan kehidupan jiran anda sebagai seorang pekebun sayur. Aku berasa lega apabila dia berjalan menuju ke arah seorang jurujual dan bertanya akan aku.

Karangan Laporan UPSR -. Contoh Karangan Aku Sebatang Pen. Komponen badan aku terdiri daripada monitor tetikus papan kekunci pencetak pengimbas unit pemprosesan pusat CPU dan pembesar suara.

Bagaimanapun mereka sering menggunakan aku untuk berhibur. Aku dibawa masuk ke Malaysia dengan menaiki kapal terbang. Ceritakan peristiwa yang kamu saksikan itu.

Dijaga dengan baik membersihkan badanku setiap minggu. Seperti diketahui pada 2019 populasi Indonesia telah mencapai lebih dari 255 juta orang. Aku dilahirkan di sebuah kilang di Johor Bahru.

Aku berasal dari Negara Matahari Terbit. Aku tetap ingin hidup sampai bila-bila sampai melebihi usia dunia dan kehendak manusia. Aktiviti dapat dilaksanakan dengan cepat dan mudah.

Kamu mestilah membaca soalan karangan tersebut dengan teliti. Aku terpaksa melakukan pekerjaan ini dengan niat yang jujur dan hati yang ikhlas. Oleh sebap ituaku sedia berhadapan dengan pelbagai cabaran yang lasak dan aktif.

Cerita yang hendak ditulis hendaklah berdasarkan tajuknya. Antara perbualan yang berjaya aku dengari ialah jejaka itu mahukan seutas jam tangan pintar edisi khas dan aku adalah kemahuannya. Dibeli oleh seorang wanita sangat menyayangi diriku.

Badanku dibalut dengan sekeping plastik. Sementara menunggu sahabat kamu itu sampai kamu memerhati suasana di stesen bas tersebut. Aku berharga RM 070.

Isi penting 1Aku otak digunakan manusia utk berfikir 2Aku dpt menilai perkara yg baik dan yg buruk 3Aku juga merupakan sistem saraf pusat yg berfungsi berfungsi menyampaikan utusan antara bahagian badan 4Aku juga yg mengawal tindakan manusia seperti membacaberjalan 5Aku perlu dijaga walaupun otak aku dilindungi oleh Tulang yg keras yg. Karangan diartikan pula dengan rangkaian hasil pemikiran atau ungkapan perasaan ke dalam bentuk tulisan yang teratur. Aku membesar bersama-sama adik-adikku yang bernama Sang Taring Sang Geraham dan Sang Geraham kecil.

Memanduku ke pejabat rumah dan tempat-tempat lain. Ku memberikan padanya kucupan pertama ku ringgggggggggggg. Aku sungguh gembira dan berbangga kerana dapat berbudi kepada keluarga kawanku.

Aku berlangkah kanan kerana aku berjaya menangkap beberapa butiran perbualan daripada hasil percakapan mereka berdua. Cuba menulis cerita yang dapat menarik minat pembaca. Aku kemudiannya dipamerkan di atas rak kaca bersama rakan-rakan yang lain.

Setelah siap dan diperiksa dengan teliti aku menerima sijil kelulusan untuk dipasarkan Aku dimasukkan di dalam kotak yang cantik dan menarik warnanya. Awk cakapcam tu sekuarang kurangnyakalau awk rase awk boleh buat lebih baik tak payah tengok die punya pegi la tengok contoh karangan A plus tu. Karangan adalah bentuk tulisan yang mengungkapkan pikiran dan perasaan pengarang dalam satu kesatuan tema yng utuh.

Setibanya di Malaysia aku dihantar ke sebuah kedai menjual alat-alat tulis. Aku hanya terpaksa memberanikan diri untuk hidup mendiamkan diri. Tuliskan sebuah karangan cerita yang bertajuk Menabung.

Aku perlu sentiasa dibersihkan sekurang-kurangnya 2 kali sehari. Bunyi jam loceng mengejutkan akuurghhhh rupanya ku mempunyai mimpi sebegitusambil menutup jam loceng yang menyedarkan aku dari tidur tu ku sempat lagi berfikiroh mimpi yang membahagiakan 8- dalam mimpiku rambutnya kelihatan. Yang membuat pembaca seolah-olah mengalami peristiwa tersebut.

Berdasarkan tujuannya karangan dibedakan menjadi. Badanku berbentuk pipih dan tajam. Autobiografi-Aku Sebatang Pen.

Aku dan kawan-kawanku yang lain dipamerkan di sebuah bilik pameran. Segala kesilapanku akan mendatangkan padah nasibku. Tuliskan sebuah karangan berdasarkan apa yang kamu lihat.

Selain dari menjaga kebersihanku Amirul juga mengambil makanan yang sihat agar kesihatanku baik.


Image Result For Karangan Darjah 2 Karangan Bahasa Melayu Bahasa


60 Contoh Karangan 10 Ayat Pdf Malay Language Language


11 Contoh Karangan Upsr Terbaik Bahasa Melayu Malay Language Essay Kids Education


60 Contoh Karangan 10 Ayat Pdf Malay Language Language

Post a Comment

0 Comments

Ad Code